Dzięki za wszystkie propozycję, według mnie najlepszym zakupem będzie chyba Fulda EcoControl chodzą po jakieś 150-160zł (tyle mogę wydać) Macie jakieś doświadczenia z tymi oponami ??
Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
Była O1 AGR Hatchback.
Również bardzo niechętnie podchodzę do opon jakichś ..., zwłaszcza jeśli za podobne pieniądze można otrzymać towar dużo moim zdaniem bezpieczniejszy jak choćby zakupione ostatnio i osobiście odebrane:
Mam te Fuldy 3 sezon przejechałem około 80 tyś km. w Ciepłe dni mam wrażenie robią się zbyt miękkie trzymanie boczne dość dobre. Dają radę przy dużej ilości wody. W moim odczuciu jednak odstają od poprzednika tego modelu opony bodajże FULDA CARAT wzór bieżnika jak w tej aukcji:http://allegro.pl/item977563070_4_fu...0_15_91_v.html, który wydaje mi się nie ścierał sie tak szybko oraz w ciepłe dni przy gwałtowym hamowaniu dużo lepiej wgryzały się w asfalt. Generalnie Progresso w mojej opini zasługuje na ocene -4 myśle że są lepsze opony. Kupiłem je z przekonania że będa równie dobre jak poprzednie FULDY oraz cena była niska !
jako totalny nowicjusz w temacie opon poproszę o radę, stoję pierwszy raz przed decyzja o zakupie opon
czy do mojego szkodnika 4x4, który stoi na standardowych felgach, lepiej wrzucić opony w rozmiarze 205/65/R15 czy 195/65/R15? Do tej pory na tył były wrzucone 205 a na przód 195 a z tego co czytałem nie warto mieszać rozmiarów...
Jeżeli chodzi o wymagania co do opon to jeżdżę raczej wolno, więc żadnych sportowych twardych opon nie potrzebuje. Chciałbym aby opony w miarę dobrze trzymały(głównie na mokrej nawierzchni), żeby wytrzymały minimum 3 sezony no i mieściły się w przedziale max 200- max 250 zloty za sztukę.
Co lepiej kupić... Goodyear Efficientgrip czy też Bridgestone Er300?
Nie przeszkadza mi głośność lecz zależy mi na drodze hamowania, braku boksowania, trzymaniu w zakrętach i poniekąd jej żywotności.
O ile o bridgestone można poczytać najróżniejsze opinie to goodyear to nowy produkt i brak jakiś testów porównawczych. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
osobiście jeżdżę na Nokianach V XL,ZR i zdecydowanie mogę te opony polecieć - kiedy je kupiłem, aż bylem zaskoczony jaka może być różnica miedzy oponami w hamowaniu na śliskiej nawierzchni. Cena co prawda niezbyt niska bo ok 350 zl za sztukę, ale moim zdaniem na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.
Ja kupowałem i zmieniałem w Piasecznie (tam jest dystrybutor tych opon - nie pamiętam nazwy) i co prawda zmieniał je praktykant, który dopiero się uczył, ale wszystko jest jak najbardziej w porządku.
www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.
a Ty chcesz koniecznie jakąś chińszczyznę na sobie testować :?: :!:
oczywiście, że nie chce dlatego pytam na forum co polecacie
to pytanie może wydać się Wa głupie ale.... duża jest różnica przyczepności na tych samych oponach ale w różnych rozmiarach tj. 195/65 a 205/65? :!:
bo z tego co widzę większość z Was bierze oponki szersze.
a Ty chcesz koniecznie jakąś chińszczyznę na sobie testować :?: :!:
oczywiście, że nie chce dlatego pytam na forum co polecacie
to pytanie może wydać się Wa głupie ale.... duża jest różnica przyczepności na tych samych oponach ale w różnych rozmiarach tj. 195/65 a 205/65? :!:
bo z tego co widzę większość z Was bierze oponki szersze.
Różnica jest większa bo styczność opony z podłożem jest większa. Ciężko powiedzieć ile dokładnie wynosi ta różnica ale wg mnie nie ma co się zastanawiać i brać szersze.
duża jest różnica przyczepności na tych samych oponach ale w różnych rozmiarach tj. 195/65 a 205/65?
na pewno będzie lepsza trakcja ze względu na szerokość i lepsze trzymanie w zakręcie ze względu na nieco niższy profil, myślę, że niezauważalny spadek komfortu.
przy mocnym motorze jaki masz chyba warto.
[ Dodano: Czw 08 Kwi, 10 10:12 ]
uwaga taka, że promień koła przy rozmiarze 205/60 będzie nieco mniejszy niż "fabryka", nieznacznie.
uwaga druga, nie wiem, ale chyba ten rozmiar nie jest homologowany do octavii, a może to mieć dla kogoś znaczenie :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Może ktoś posiadający mógłby napisac coś o Michelinach Energy (Saver, E3A) (ogólnie do jazdy normalnej) czy rzeczywiście na mokrym zmieniają sie w "łyżwy" czy te opinie, gdzieniegdzie spotykane, sa przesadzone? Do ich zakupu zacheca niska ścieralność, opory toczenia jednak bezpieczeństwo niemniej ważne. Proszę o opinie.
Na chwilę obecną mój typ według kolejności to:
1) Uniroyal
2) Kleber (tylko maja trochę negatywnych opinii ;/)
3) Fulda
co o tym myślicie?
kolejne pytanie z kategorii głupich - czy moja STANDARDOWA skodowska felga nadaje się do opon 205? jak w ogóle określić maksymalną szerokość opony jaką mogę założyć na felgę?
Komentarz